Lilla draghunden Puck

Idag fick Puck testa Koffs dragsele och så spände jag fast honom i midjebälte när vi skulle ut på promenad. Han är allt en liten naturbegåvning, lille svartbjörnen! Vi gick ju bara i promenadtempo nu eftersom han är så liten och så har jag ingen expanderlina heller utan tog bara kopplet (har en lina på 3 meter men jag tycker det är alldeles för långt när man ska vara i stan, vill allt ha hundarna lite närmre än så :P). Han gick på så fint framför mig hela tiden, gick förbi folk och hundar utan något större intresse. Kastade en godis framför näsan på honom då och då, fast kändes inte som det behövdes egentligen utan han höll sig framför redan från starten. På slutet började han dessutom titta sig omkring på marken himla mycket, han lärde sig väl att det helt plötsligt kan komma en godis så man måste hålla koll 😉

Koff var också med och satt i midjebältet han också fast med vanliga hurtta-selen för jag tänkte att han nog ändå inte kommer dra något. Det gjorde han inte heller utan han gick vid min sida hela vägen 😉 Så var mest knöligt att ha honom i midjebältet egentligen för då var jag ju ändå tvungen att ta kopplet i handen för att det inte skulle ligga på marken och släpa för då fastnade både jag och Koff i det. Jag och Koffen tränade metallapportering sen så han skulle ha gjort nåt vettigt också, gick bra 🙂

drag

3 reaktioner på ”Lilla draghunden Puck

Lämna en kommentar